Marzec, 2011

Po częściunie.

Czwartek, 31 marca 2011 · dodano: 31.03.2011 | Komentarze 0

Do Łodzi po jedną część, którą kiedyś popsułem w rowerze siostry. Jednak okazało się, że sprzedający nie do końca sprecyzował stan rzeczonej części...
Wróciłem więc z pustymi rękoma. Dobrze, że chociaż przejażdżka była fajna, to jakoś zrekompensowała mi ona nieudane zakupy.

• Sprzęt Author vel Ścigacz

Jakieś miejskie jeżdżenie i załatwianie spraw.

Wtorek, 29 marca 2011 · dodano: 31.03.2011 | Komentarze 0

Jak w temacie.

Odwieźć Izę na pociąg

Poniedziałek, 28 marca 2011 · dodano: 28.03.2011 | Komentarze 4

Po powrocie z niedzielnego tripa zjedliśmy obiad, odpoczęliśmy trochę i trzeba było się zbierać do wyjazdu na pociąg.
Wszystko ładnie, pięknie, ale trochę za późno wyszliśmy, przez co musieliśmy gonić. To z kolei nie było łatwe, bo oboje byliśmy zmęczeni jazdą po lasach i zrobieniu kilku konkretnych podjazdów.
Dla mnie skończyło się to nawet gorzej... Mało snu w nocy i ciężka wycieczka za dnia poskutkowały dość obfitym krwotokiem z nosa. Nie było czasu na użalanie się nad sobą, więc zatkałem nos chusteczką i pognaliśmy na dworzec. Na szczęście zdążyliśmy na czas i nawet miejsce siedzące obok wiszącego roweru się znalazło :)
Powrót był ciężki. W zasadzie to turlałem się z powrotem :) Nie miałem już siły jechać szybko, a jazda z prędkością 15 km/h wywoływała u mnie tętno 135-140 hbpm, gdzie normalnie mam jakieś 120.

Wielki niedzielny trip

Niedziela, 27 marca 2011 · dodano: 27.03.2011 | Komentarze 9

Wstanie po nocy zarwanej ze znajomymi i przestawieniem zegarków na wcześniejszą godzinę nie było łatwe. Jednak udało nam się zwlec z łóżek niemalże zgodnie z planem czyli chwilę po 8.
Poranna celebracja picia ciepłej herbaty + pyszne śniadanie i można było jechać w drogę.
Najpierw Grotnicką pod las, tam w lewo i po chwili jazdy skrajem, w prawo moją "tajemną ścieżką" ze strumyczkiem i mostkiem. Kolejną atrakcją miała być huśtawka nad skarpą przy strumieniu, którą niedawno odkryłem. Iza niestety bała się spróbować, ale ja nie omieszkałem :D

Ready, steady... © siwy84

GO!!! :D © siwy84

W trakcie wydałem z siebie jeszcze taki dźwięk:
I zakończyłem lot efektownym wygibasem :)
I believe I can fly... :D © siwy84

Iza spróbowała w końcu się pohuśtać, ale na mniejszą skalę niż ja. Stwierdziła, że chce fotkę kiedy dotyka matki ziemi :)
Iza na skarpie © siwy84

Plan był taki, żeby w miarę możliwości, jechać jak najbliżej strumyczka. Z małymi odstępstwami trzymaliśmy się tej reguły. W ten sposób minęliśmy kąpielisko nad Lindą i dalej, jadąc wzdłuż rzeczki przedzieraliśmy się przez mojego ulubionego singielka. Niestety panowie z nadleśnictwa skutecznie ograniczyli ilość frajdy jaką można z niego czerpać...
Gdzieś w trakcie cyknąłem Izie takie foty:
Iza © siwy84

Iza na "tamie". © siwy84

Strumień odbił sobie w lewo, a nas ścieżka wyprowadziła na jedną z głównych, leśnych dróg. Chwila postoju - trzeba było ustalić dalszy gry plan.
W tym momencie minął nas jakiś koleś na Specu, zdaje się, że Big Hit'cie, który "wyprowadzał psa na spacer". Nie wiem kto miał większą frajdę z tego, ale pies wyglądał na równie zadowolonego co Pan. Wymieniliśmy powitania i każdy pojechał w swoją stronę.
My uderzyliśmy leśnymi duktami w kierunku Rosanowa, co z całkiem niezłą dokładnością nam się udało :) Przebiliśmy się do ulicy Długiej i nią przebyliśmy wszerz cały Rosanów aż do Ciosnowskiej. Z tej ostatniej odbiliśmy przez las w kierunku ul. Piątkowskiej. Z Piątkowskiej z kolei, jakimiś bliżej mi nieznanymi ścieżkami dojechaliśmy na Rudunki. Tam mały postój i uzupełnianie zapasów przy sklepie spożywczym.
Naszym kolejnym łupem miały paść Łagiewniki. Ponieważ czas nas gonił postanowiliśmy porzucić naszą dzisiejszą regułę "0% asfalt, 100% teren" i jechać tak, żeby było najszybciej, czyli nie wyłączając dróg utwardzanych materiałem bitumicznym :)
W ten oto sposób dojechaliśmy na Zegrzanki i jadąc znów terenem, wzdłuż torów kolejowych, a następnie przeprawiając się na drugą ich stronę, dojechaliśmy do Skotnik. Tam chwila odpoczynku i "rachunek sumienia" - czasu by styknęło, ale sił na późniejszy, szybki dojazd na pociąg mogłoby braknąć. Decyzja - Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich zostawiamy sobie na inny raz, a dzisiaj w zamian za PKWŁ jedziemy jeszcze do kapliczek przy Wycieczkowej.
Przed odjazdem jeszcze taki "strzał":)
Iza w...nie wiem czym :) © siwy84

Zdjęcie z serii tych "bez sensu" i "cyknę se, co będzie to będzie" ;) © siwy84

Do kapliczek było prawie cały czas z górki, co bardzo spodobało się Izie. Już na miejscu poprosiliśmy kogoś by zrobił nam zdjęcie:
Pod kapliczkami w Łagiewnikach. © siwy84

Spod kapliczek do klasztoru żeby Iza mogła rzucić nań okiem, a następnie kierunek Zgierz, a konkretnie mój pokój :)
Po drodze jeszcze mały przystanek tu, tu i tam:
Staw miejski w Zgierzu z Izą w tle ;) © siwy84

PZ=1%

Po moją Izabelle ;)

Sobota, 26 marca 2011 · dodano: 27.03.2011 | Komentarze 6

Na dworzec Łódź Fabryczna odebrać Izę z pociągu. Później pojechaliśmy cosik oszamać do Macsyfa na Piotrkowskiej. Następnie najedzeni i "dozbrojeni" w więcej warstw ciepłych ciuchów ruszyliśmy do Łagiewnik. Chciałem Izie pokazać okoliczne "atrakcja" póki jeszcze było jasno, bo na niedzielę zaplanowałem kręcenie w większości po lesie Grotnickim.
Z pl. Wolności Pomorską do Palki i kawałek Strykowską. Skręt w lewo za torami i wzdłuż tychże do Warszawskiej. Tam podjazd na górkę i terenem do Arturówka. Chwila odpoczynku na ławce i obraliśmy kurs na "śmieciową górkę". Iza dzielnie pokonała podjazd ze swoim ciężkim plecakiem. (żeby nie było, chciałem go od niej wziąć, ale nie chciała się z nim rozstać :) ) Pokontemplowaliśmy widoczki rozpościerające się przed naszymi oczami i zjechaliśmy drugą stroną kierując się z powrotem do Arturówka, ale z zamiarem przejechania go i wrócenia do Zgierza przez Radogoszcz, co też uczyniliśmy.
Jedyna fota z tego wieczornego kręcenia to ta spod Urz. Miasta Zgierza :)

Iza w towarzystwie jeża pod Urzędem Miasta Zgierza :) © siwy84

Po mieście

Piątek, 25 marca 2011 · dodano: 25.03.2011 | Komentarze 0

Takie tam załatwianie spraw.

Grotniki

Wtorek, 22 marca 2011 · dodano: 22.03.2011 | Komentarze 23

Najpierw do miasta i babci, a później do "mojego" lasu :)
Tu trochę podjazdów, trochę technicznego jeżdżenia przez gałęzie, duuuużo gałęzi, bo panowie z Nadleśnictwa Grotniki zrobili, za przeproszeniem, burdel nad Lindą i pozostawili pełno na wpół ściętych drzew...
3 razy zjechałem sobie mini traską z 2 hopkami i udałem się napełnić bidon do spożywczaka, bo o dziwo, dzisiaj było kurna ciepło! :)
Kolejnym punktem wycieczki była świetna ścieżka wzdłuż źródeł rzeki Lindy. Genialne widoczki, nie byłem tam wcześniej, więc atrakcja tym większa. Na jednym z zakoli rzeczki znalazłem przyczepioną do drzewa, na stalowej lince, również stalową poprzeczkę. Sprawdziłem czy dobrze trzyma i...dawaj się huśtać :) Frajda jak za gnoja, bo w najwyższym momencie było się, na oko, z 2-2,5 metra nad ziemią. Spaść bym nie chciał ;)
Po-tarzaniłem trochę i pojechałem dalej. W tym "dalej" czekała na mnie niemiła niespodzianka w postaci małego bagna. Jedną nogę niestety uwaliłem błotkiem.

HZ=47%
FZ=42%
PZ=7%

Sesja speca - foto #1 © siwy84

Sesja speca - foto #2 © siwy84

Sesja speca - foto #3 © siwy84

Takie tam pseudoartystyczne uzewnętrznianie się ;) © siwy84

Sesja speca - foto #4 © siwy84

Na koniec ostatnie zdjęcie. Pozostawię je bez komentarza...
Czasami jest mi wstyd, że jestem człowiekiem... © siwy84

Sto jeden i pół

Niedziela, 20 marca 2011 · dodano: 20.03.2011 | Komentarze 12

Miał być wypad nad Jeziorsko, a nie było.
Miało być 112km, a nie było.
Miało być w duecie, a pojechałem solo.

Niestety wybrałem się za późno.
Niestety pomyliłem jeden zjazd i błądziłem przez 20-30 minut.
Niestety musiałem zawrócić 12km przed zamierzonym celem.

Tak w kilku zdaniach można streścić mój dzisiejszy wypad, który może się wydawać niewypałem, ale mimo wszystko jestem z niego zadowolony :)

12 km do celu © siwy84

HZ=0:50:34 20%
FZ=2:57:42 71%
PZ=0:23:03 9%

Na chwilę do miasta

Czwartek, 17 marca 2011 · dodano: 20.03.2011 | Komentarze 0

Brzydko i mokro, więc wyciągnąłem pokraka na szybki wypad do miasta żeby załatwić jedną sprawę.

W odwiedzinki

Środa, 16 marca 2011 · dodano: 16.03.2011 | Komentarze 0

Do Marysi i Adama na piwko i pogaduchy.
Powrót leciutko na okrętkę, bo chciałem do 30 dobić, ale brakło paru metrów.